Ikhlas atau tidak...

Sedang aku berkhayal kat buaian umah aku..tetiba "kliting" bunyi pagar umah aku dibuka aku trus pandang kearah pagar umah aku dan ade 1 orang pakai jubah macam nk ke masjid masuk ke rumah aku."Assalamualaikum" dia beri salam kat aku,aku jawab balik "Waalaikumsalam" aku dia trus salam aku.Dia bagi aku Quran kecil yang bersize portable dengan dia kata kat aku ikhlas..ikhlas.Aku pon tanye dier lagi sekali berapa ringgit ni??dier jawab ikhlas..iklas die kate die akan berdoa untuk aku.Aku masuk dalam umah dan mintak RM2 kat kakak aku tapi dier takde duit plak.Aku pon ambik duit aku RM2 dan kakak aku bagi Rm1 trus aku bagi kat orang tu.Pastu dia kira duit aku kasik tu dan mintak lagi RM2 aku dah start panas dah.AKu tanye Quran ni berape?dia kata mahal pastu dier nk start citer aku kater takpela ko ambikla RM3 pastu aku kasik Quran tu kat die balik.Naperla dier tak kate yang Quran tu harga RM5 kan senang.Aku dari mula nk derma secara ikhlas trus dah tak macam tak ikhlas dah.hehehhe.

3 comments:

LaDY

February 10, 2008 at 12:02 AM

din..leks arrhhh...wat ape pon kene ikhlas din...ingat yerk...ikhlass ok..renung2kn..dan slmt beramal...hehehehe

din

February 11, 2008 at 1:31 AM

ikhlas memang ikhlas..tapi kalo mintak duit lagi..itu dtgkan marah...muekekke..

adyiela

November 17, 2008 at 6:04 PM

sah org yg datang tu cam india sket...ari tu da terkene skali...tension je...cam nak maki pun ader...memandang kan mase tu ader hal nak cepat..x jadik...kalo ader lagi kejadian cam tu...konpom aku x layan...